Alexanders höstsoppa med grekiskt lantbröd

Ni undrar först och främst varför jag kallar rätten för Alexanders höstsoppa. Har jag skapat den här rätten tänker ni. Svaret är givet. Däremot kommer jag vid samtliga tillfällen kalla mina rätter för Alexanders. Det är på grund utav risken för att bli stämd. Jag kommer helt enkelt kallt hävda att jag är upphovsmannen till alla dessa rätter.

Först ut är en höstsoppa. Vissa kanske tycker att den ser ut som skit, ja vad ska jag göra åt det i så fall. Den smakar i alla fall innuti helvetet gott och du lär inte lägga på dig underhudsfett av att äta den.

Soppan består av kikärter, kidneybönor, kokosmjölk, lök, färsk vitlök, torkade örter avsedda för långkok (inget märkvärdigt), buljonggrund (givetvis inte hönsbuljong), den obligatoriska broccolin, gul paprika och svamp.

Jag lät soppan sjuda i över 1 timme för att exempelvis svampen skulle suga upp extra stenhårt när det kom till aromer. Det kan låta motbjudande för vissa men när man smakat på väl tillagad champinjon säger man inte så mycket mer om det sen.


Skvättet på tallrikskanten är högst avsiktligt och är tänkt som en slags dekoration.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0