Välkommen till min värld!

Varför startar jag en blogg undrar ni. Det är nämligen så att jag slutade min nyligen påbörjade sjuksköterskeutbildning och jag är uppfostrad på ett sådant sätt att man skall göra något utav livet. Man kan inte driva omkring för alltid. Därför startar jag nu en matblogg.

Vad jag vet har ingen tidigare gjort det. Kan hända att jag helt enkelt har missat en eventuell matblogg men det är föga troligt.

Kommer han lägga upp värdelösa recept här tänker ni. Nej, jag jobbar fritt från en känsla som infinner sig varje gång jag är hungrig. Jag brukar säga att jag skapar, jag ser det gärna som konst i viss mån. Givetvis skall man inte se sig själv för mer än vad man egentligen är men jag får ofta höra det att jag har det där lilla extra när jag befinner mig i köksmiljö.

Ska jag laga kyckling? Ska jag kanske laga kalvsadel? Olika typer utav musslor? Nej.
Vad ska han laga tänker ni, majs? Ska du bara laga majs? Äter du inte ens kyckling?

Jag möts ofta utav förvånade blickar när dom frågar om min kosthållning.

- Du som är så pass välsvarvad, en bitig kille med bra hållning, kan det verkligen vara riktigt?

Så brukar det kunna låta. Jag äter bara från naturen och jag kan inte bry mig mindre om det låter märkvärdigt eller om det sticker i folks ögon.

Jag dömer ingen för ingen kan döma mig, så enkelt är det väl alltid.

Ni som inte vill läsa behöver inte läsa. Några exakta recept kommer jag inte lägga ut. Jag kommer lägga ut lättare beskrivningar och tillvägagångssätt för varje lagad måltid samt vad det innehåller. Vill ni ha recept på något är det bara att skicka ett elektroniskt brev.

Vad är då min tanke, jo tanken är att inspirera, att lära er läsare, berika er med kunskap och idéer om en hjärtligare typ av matlagning.
Jag ska med hjälp utav min personlighet försöka smitta av mig på er.

Jag är här för att en gång för alla krossa myten om att vegetariska människor skulle tycka att dom var märkvärdigare än andra.

Håll till godo!

/Alexander

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh så bra.

2008-10-08 @ 13:50:45
URL: http://dingulonfo.blogspot.com
Postat av: Kjell Håften

Sjukt bra idé att fota matlagningsprocessen. Hit ska jag länka!



2009-04-05 @ 12:43:28
URL: http://matutananimalier.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0